1. Udsalg
  2. Afsendt inden for 24 timer
  3. Hund
  4. Chat
  5. Dyr
  6. Opdræt
  7. Gården
  8. Uderumændninger
  9. Planter og nature
  10. Mærker
  11. Afslutning af lager
Kundeservice i Frankrig
Sikker betaling
Nemme returneringer

Salgsbetingelser

Præambel

Disse generelle salgsbetingelser gælder for alle salg, der foregår på hjemmesiden Pet and Garden.

Hjemmesiden https://pet-and-garden.dk/ er en tjeneste fra:

  • Selskabet SPACEFOOT SAS
  • beliggende 36 rue Raspail 92300 Levallois-Perret FRANCE , Frankrig
  • hjemmesidens URL: https://pet-and-garden.dk/
  • e-mail: contact@pet-and-garden.dk
  • telefonnummer: +33 1 86 47 62 58

Kunden erklærer at have læst og accepteret de generelle salgsbetingelser før afgivelse af sin ordre. Godkendelse af ordren betragtes derfor som accept af de generelle salgsbetingelser.

Artikel 1 - Principper

Disse generelle betingelser udtrykker det samlede ansvar for parterne. I denne forstand anses køberen for at acceptere dem uden forbehold.

Disse generelle salgsbetingelser gælder udelukkende og eksklusivt for alle andre betingelser, herunder dem der gælder ved salg i butikker eller gennem andre distributions- og salgskanaler.

De er tilgængelige på hjemmesiden Pet and Garden og vil, hvis nødvendigt, have forrang over enhver anden version eller dokument, der er i strid med dem.

Sælger og køber er enige om, at disse generelle betingelser udelukkende regulerer deres forhold. Sælger forbeholder sig retten til uden varsel at ændre sine generelle betingelser. Disse vil gælde fra det tidspunkt, de bliver offentliggjort online.

Hvis en salgsbetingelse skulle vise sig at være ugyldig, vil den blive betragtet som reguleret af de gældende skikke inden for fjernsalg, når selskaberne har hjemsted i Frankrig.

Artikel 2 - Indhold

Disse generelle betingelser har til formål at definere rettighederne og forpligtelserne mellem parterne i forbindelse med online salg af varer, der tilbydes af sælgeren til køberen, via hjemmesiden Pet and Garden.

Disse køb vedrører følgende produkter: tøj, sko og tilbehør.

Artikel 3 - Prækontraktlige oplysninger

Køberen anerkender at have modtaget, før afgivelsen af sin ordre og indgåelsen af kontrakten, en læselig og forståelig version af disse generelle salgsbetingelser samt alle oplysninger, der er listet i artikel L. 221-5 i forbrugerloven.

Der gives køberen følgende klare og forståelige oplysninger:

  • de væsentlige egenskaber ved varen;
  • prisen på varen og/eller prisen beregningsmetode;
  • om nødvendigt, eventuelle ekstra omkostninger til transport, levering eller porto samt andre mulige gebyrer;
  • hvis der ikke er tale om øjeblikkelig udførelse af kontrakten, den dato eller fristen, hvor sælgeren forpligter sig til at levere varen, uanset prisen;
  • oplysninger om sælgerens identitet, postadresse, telefonnummer og e-mail samt oplysninger om hans aktiviteter, herunder oplysninger om lovbestemte garantier, funktionerne ved digitalt indhold og, hvis relevant, dets interoperabilitet, eksistensen og betingelserne for gennemførelse af garantier og andre kontraktvilkår.

Artikel 4 - Ordren

Køberen har mulighed for at afgive sin ordre online ved at bruge online kataloget og den formular, der er tilgængelig der, for ethvert produkt, inden for rammerne af de tilgængelige lagre.

Køberen vil blive informeret om enhver utilgængelighed af det bestilte produkt eller vare.

For at ordren kan blive godkendt, skal køberen acceptere disse generelle betingelser ved at klikke det angivne sted. Han skal også vælge leveringsadresse og leveringsmetode og til sidst bekræfte betalingsmetoden.

Salget vil blive betragtet som endeligt:

  • efter at køberen har modtaget bekræftelse på ordren fra sælgeren via e-mail;
  • og efter at sælgeren har modtaget hele betalingen.
  • Hver ordre anses for at være accepteret med hensyn til priserne og beskrivelsen af de produkter, der er tilgængelige for salg. Enhver tvist angående dette vil ske inden for rammerne af eventuel ombytning og de garantier, der er nævnt nedenfor.

I visse tilfælde, især ved manglende betaling, forkert adresse eller andre problemer med køberens konto, forbeholder sælgeren sig retten til at blokere køberens ordre, indtil problemet er løst.

Vedrørende spørgsmål om opfølgning af en ordre kan køberen sende en e-mail til sælgeren

på følgende adresse: contact@pet-and-garden.dk eller kontakte ham via formularen for dette formål.

Artikel 5 - Elektronisk signatur

Den online angivelse af køberens kreditkortnummer og den endelige godkendelse af ordren vil være bevis for køberens accept:

  • krav på betaling af det skyldige beløb i henhold til bestillingen;
  • underskrift og udtrykkelig accept af alle gennemførte transaktioner.

I tilfælde af svigagtig brug af kreditkortet opfordres køberen til straks at kontakte sælgeren via e-mail på følgende adresse: contact@pet-and-garden.dk eller via formularen for dette formål.

Artikel 6 - Ordrebekræftelse

Sælgeren sender en ordrebekræftelse til køberen via e-mail.

Artikel 7 - Bevis for transaktionen

De digitalt lagrede data, opbevaret i sælgerens informatiksystemer under rimelige sikkerhedsforhold, vil blive betragtet som bevis for kommunikationen, ordrerne og betalingerne mellem parterne. Arkiveringen af købspapirer og fakturaer finder sted på et pålideligt, varigt medium, som kan fremlægges som bevis.

Artikel 8 - Information om produkter

De produkter, der reguleres af disse generelle betingelser, er dem, der vises på sælgerens hjemmeside og som er angivet som solgt og sendt af sælgeren. De tilbydes inden for rammerne af de tilgængelige lagre.

Produkter beskrives og præsenteres med størst mulig nøjagtighed. Hvis der er opstået fejl eller udeladelser i præsentationen, vil sælgerens ansvar dog ikke blive pådraget.

Produktfotografier er ikke kontraktlige.

Artikel 9 - Priser

Sælgeren forbeholder sig retten til at ændre priserne til enhver tid, men forpligter sig til at anvende de gældende takster angivet på tidspunktet for ordren, under forudsætning af tilgængelighed på den dato.

Priserne angives i euro. De inkluderer ikke leveringsomkostninger, som opkræves ekstra og nævnes før godkendelse af ordren. Priserne inkluderer den gældende moms på dagen for ordren og enhver ændring i den gældende momssats vil automatisk blive videreført til prisen på webshopprodukterne.

Hvis en eller flere skatter eller afgifter, herunder miljøafgifter, skulle blive indført eller ændret, enten opad eller nedad, kan denne ændring påvirke salgsprisen på produkterne.

Artikel 10 - Betalingsmetode

Det er en ordre med betalingsforpligtelse, hvilket betyder at afgivelsen af ordren indebærer en betaling fra køberen.

For at betale sin ordre kan køberen vælge mellem alle de betalingsmetoder, der er tilgængelige for ham af sælgeren og listed på sælgerens hjemmeside. Køberen garanterer sælgeren, at han har eventuelle nødvendige tilladelser til at bruge den valgte betalingsmetode på tidspunktet for bekræftelse af ordren. Sælgeren forbeholder sig retten til at suspendere enhver ordrebehandling og levering i tilfælde af afslag på betalingsgodkendelse fra kort leverandør eller i tilfælde af manglende betaling. Sælgeren forbeholder sig især retten til at nægte at levere eller opfylde en ordre fra en køber, der ikke helt eller delvis har betalt en tidligere ordre eller hvor der er en betalingstvist under administration.

Betalingen skal ske fuldt ud på dagen for ordren, efter følgende betingelser:

  • kreditkort
  • paypal

Artikel 11 - Tilgængelighed af produkter - Refusion - Opsigelse

Medmindre der er tale om force majeure eller i perioder, hvor webshoppen er lukket, hvilket vil blive tydeligt annonceret på hjemmesidens startside, vil forsendelsesfristerne, inden for rammerne af de tilgængelige lagre, være de angivne nedenfor. Forsendelsesfristerne går fra datoen for registreringen af ordren, der er angivet i bekræftelses-e-mailen.

For leveringer i Metropolitan Frankrig og Korsika er fristen 7 hverdage overalt i Frankrig, afhængigt af den valgte leveringsmetode og -tjeneste, hvis produkterne er på lager i vores lokaler. Leveringen vil finde sted inden for 7 til 15 hverdage, hvis de udvalgte produkter skal bestilles fra en eller flere af vores leverandører. Fra den dag, hvor køberen har afgivet sin ordre, i henhold til følgende metoder: Posten og dens Colissimo-service. Samt Chronopost-servicen. Senest vil forsendelsen være 30 arbejdsdage efter kontraktens indgåelse.

For leveringer til DOM-TOM eller et andet land vil leveringsbetingelserne angives til køberen fra sag til sag.

I tilfælde af, at datoen eller leveringstidspunktet ikke overholdes, skal køberen, før han opsiger kontrakten, bede sælgeren om at udføre denne inden for en rimelig ekstra frist.

Hvis kontrakten ikke opfyldes inden udløbet af denne nye frist, kan køberen fejlfrit opsige kontrakten.

Køberen skal udføre disse successive formaliteter via anbefalet brev med modtagelsesbevis eller på anden varig support.

Kontrakten betragtes som opsagt ved sælgerens modtagelse af brevet eller den meddelelse, der informerer om opsigelsen, medmindre den professionelle har udført sine forpligtelser i mellemtiden.

Køberen kan dog straks opsige kontrakten, hvis datoerne eller fristerne nævnt ovenfor er en essentiel betingelse for kontrakten.

I dette tilfælde, når kontrakten er opsagt, er sælgeren forpligtet til at refundere køberen det fulde beløb, betalingsbeløbet, senest 14 dage efter den dag, hvor kontrakten er opsagt.

I tilfælde af utilgængelighed af det bestilte produkt, vil køberen blive informeret hurtigst muligt og har mulighed for at annullere sin ordre. Køberen kan derefter vælge at anmode om enten refundering af det beløb, han har betalt senest 14 dage efter betalingen, eller udveksling af produktet.

Artikel 12 - Leveringsbetingelser

Levering forstås som overdragelse af den fysiske besiddelse eller kontrol over varen til forbrugeren. De bestilte produkter leveres i henhold til de ovenfor angivne betingelser og frister.

Produkter leveres til den adresse, som køberen har angivet i ordren, og køberen skal sørge for dens nøjagtighed. Ethvert paket, der returneres til sælgeren på grund af en forkert eller ufuldstændig leveringsadresse, vil blive sendt igen for køberens regning. Køberen kan, hvis han ønsker, få tilsendt en faktura til faktureringsadressen og ikke til leveringsadressen ved at validere den valgmulighed, der er angivet i ordren.

Hvis køberen er fraværende på leveringsdagen, vil chaufføren efterlade en meddelelse i postkassen, der vil gøre det muligt at afhente pakken på det angivne sted og tidspunkt.

Hvis originalpakningen er beskadiget, revet eller åbnet ved leveringen, skal køberen kontrollere varernes tilstand. Hvis de er blevet beskadiget, skal køberen kategorisk nægte pakken og notere en indsigelse på leveringskvitteringen (pakke nægtet fordi den er åbnet eller beskadiget).

Køberen skal angive alle anormaliteter vedrørende leveringen (skader, manglende produkter i forhold til leveringskvitteringen, beskadigede pakker, knuste produkter…) på leveringskvitteringen med håndskrevne forbehold underskrevet af ham.

Denne kontrol anses for udført, så snart køberen, eller en persons autoriseret af ham, har underskrevet leveringskvitteringen.

Køberen skal herefter bekræfte disse forbehold til transportøren via anbefalet brev senest to arbejdsdage efter modtagelsen af det eller de artikler og sende en kopi af dette brev til sælgeren på den adresse, der er angivet i de juridiske bemærkninger på hjemmesiden.

Hvis produkterne skal returneres til sælgeren, skal der foretages en anmodning om returnering til sælgeren inden for 14 dage efter leveringen. Enhver klage, der fremsættes uden for denne frist, kan ikke blive accepteret. Returneringen af produktet vil kun blive accepteret for produkter i deres originale stand (emballage, tilbehør, vejledning…).

Artikel 13 - Leveringsfejl

Køberen skal fremsætte enhver klage vedrørende leveringsfejl og/eller manglende overensstemmelse af produktet i forhold til de angivne oplysninger på ordren den samme dag som leveringen, eller senest den første arbejdsdag efter leveringen. Enhver klage, der fremsættes efter denne frist, vil blive afvist.

Klager kan indgives, efter køberens valg, via e-mail til følgende adresse: contact@pet-and-garden.dk eller via formularen for dette formål.

Enhver klage, der ikke er fremsat i henhold til ovenstående regler og tidsfrister, vil ikke blive taget i betragtning og vil fritage sælgeren for ethvert ansvar over for køberen.

Ved modtagelse af klagen vil sælgeren tildele et returnummer til det/dem berørte produkt(er) og kommunikere det til køberen via e-mail. Udveksling af et produkt kan kun finde sted efter tildeling af returnummer.

I tilfælde af leveringsfejl og/eller manglende overensstemmelse af produktet i forhold til oplysningerne på ordren, skal produktet returneres til sælgeren i sin helhed og i sin originale emballage, via Colissimo Recommandé, til følgende adresse:

SPACEFOOT SAS - Service Retour ZAC de Conneuil 2 Rue Lavoisier 37270 Montlouis-sur-Loire, FRANCE

Returudgifterne påhviler sælgeren.

Artikel 14 - Fortrydelsesret

Anvendelse af fortrydelsesret

I henhold til forbrugerlovens bestemmelser har køberen 14 dages frist fra levering af sin ordre til at returnere enhver vare, der ikke passer ham, og anmode om refusion uden straf, undtagen returomkostningerne, som forbliver køberens ansvar.

Returnering skal ske i deres originale og komplette tilstand (emballage, tilbehør, vejledning…), som muliggør genforsalg i ny tilstand, ledsaget af købsfakturaen.

Skadede, snavsede eller ufuldstændige produkter accepteres ikke.

Retten til at fortryde kan udøves online ved hjælp af fortrydelsesformularen der er tilgængelig på denne hjemmeside. I dette tilfælde vil en modtagelsesbekræftelse på et varigt grundlag straks blive sendt til køberen. Enhver anden måde, at erklære fortrydelsens ret, accepteres. Den skal være ubesværet og udtrykke ønsket om at fortryde.

I tilfælde af udnyttelse af fortrydelsesretten inden for ovennævnte frist, refunderes prisen for det/de købte produkt(er) og leveringsomkostningerne refunderes.

Returudgifterne påhviler køberen.

Refunderingen vil finde sted inden for 15 dage, og senest 14 dage fra modtagelsen, af sælgeren, af de returnerede produkter af køberen under de ovenfor fastsatte betingelser.

Undtagelser

  • I henhold til artikel L221-28 i forbrugerloven kan fortrydelsesretten ikke udøves for kontrakter: for levering af varer, hvis pris afhænger af udsving på det finansielle marked, som er uden for den professionelle kontrol og som kan forekomme i fortrydelsesfristen;
  • for levering af varer fremstillet i henhold til forbrugerens specifikationer eller tydeligt tilpasset;
  • for levering af varer som kan blive beskadiget eller forringet hurtigt;
  • for levering af varer, som er blevet brudt af forbrugeren efter levering og som ikke kan returneres af hygiejne- eller sundhedsmæssige årsager;
  • for levering af varer, som, efter at de er blevet leveret, er blevet indblandet på en uadskillelig måde med andre varer;
  • for levering af alkoholiske drikkevarer, hvis levering er udsat i mere end treogtyve dage og hvis den aftalte værdi ved kontraktens indgåelse afhænger af udsving på markedet, som er uden for den professionelle kontrol;
  • for vedligeholdelses- eller reparationsarbejder, der skal udføres straks i forbrugerens hjem og specifikt anmodet af ham, begrænset til nødvendige reservedelene og arbejde, der strengt er nødvendigt for at imødekomme hastesituationen;
  • for levering af lyd- eller videooptagelser eller software, når de er blevet brudt af forbrugeren efter levering;
  • for levering af en avis, et tidsskrift eller et magasin, undtagen for abonnementsordrer for disse publikationer;
  • for levering af digitalt indhold, der ikke leveres på et materielt medie, hvor udførelsen er begyndt efter forudgående udtrykkelig samtykke fra forbrugeren og udtrykkelig afkald på sin fortrydelsesret.

Artikel 15 - Levering og Returnering

Alle vores betingelser og politikker vedrørende levering og returnering kan findes via vores sider: Returnering & Refusion og Tariffer og leveringsmuligheder

Artikel 16 - Force majeure

Alle omstændigheder, der er uafhængige af parternes vilje, der forhindrer opfyldelsen af deres forpligtelser under normale betingelser, betragtes som årsager til fritagelse af parternes forpligtelser og medfører en suspension af disse.

Den part, der påberåber sig de omstændigheder, der er nævnt ovenfor, skal straks informere den anden part om deres opståen samt deres ophør.

Følgende vil blive betragtes som force majeure: alle uundgåelige hændelser eller omstændigheder, som er uden for parternes kontrol, uforudsigelige, uundgåelige, uafhængige af parternes vilje og som ikke kan forhindres af dem, på trods af alle rimeligt mulige bestræbelser. Udtrykkeligt betragtes som force majeure eller tilfælde af uheld, ud over de almindeligvis anerkendte i retspraksis: blokering af transport- eller forsyningsmidler, jordskælv, brande, storme, oversvømmelser, lyn, nedlukning af telekommunikationsnetværk eller vanskeligheder forbundet med telekommunikationsnetværk, der er uden for kundernes kontrol.

Parterne vil mødes for at vurdere konsekvenserne af hændelsen og blive enige om betingelserne for, hvordan kontrakten skal fortsættes. Hvis force majeure varer længere end tre måneder, kan de generelle betingelser opsiges af den berørte part.

Artikel 17 - Intellektuel ejendom

Indholdet af hjemmesiden forbliver sælgerens ejendom, som er den eneste indehaver af intellektuelle ejendomsretter til dette indhold.

Købere forpligter sig til ikke at anvende noget af dette indhold; enhver total eller delvis reproduktion af dette indhold er strengt forbudt og kan resultere i en krænkelse af ophavsretten.

Producenten af produkterne forbliver ejer af alle intellektuelle ejendomsretter til produkterne, herunder dem der er fremstillet specielt på anmodning fra kunden, hvis relevant.
Kunden forbydes derfor enhver reproduktion af produkterne uden forudgående, skriftlig og eksplicit tilladelse fra producenten, som kan betinge denne tilladelse af en finansiel kompensation.

Artikel 18 - IT og rettigheder

De personlige data, der gives af køberen, er nødvendige for behandling af hans ordre og for oprettelse af fakturaer.

De kan videregives til sælgerens partnere, som er ansvarlige for den udførelse, behandling, administration og betaling af ordrer.

Køberen har ret til permanent adgang, ændring, rektificering og indsigelse vedrørende de oplysninger om ham. Denne ret kan udøves under de betingelser og i henhold til de betingelser, der er angivet på hjemmesiden Pet and Garden.

Artikel 19 - Delvis ugyldighed

Hvis en eller flere bestemmelser i disse generelle betingelser anses for at være ugyldige eller erklæres som sådanne i henhold til en lov, en forordning eller en afgørelse fra en kompetent ret, skal de øvrige bestemmelser forblive i kraft og gyldige.

Artikel 20 - Ingen afkald

At den ene part ikke påberåber sig en mangel ved den anden parts overholdelse af nogen af forpligtelserne i disse generelle betingelser kan ikke tolkes fremadskuende som en eftergivenhed af den pågældende forpligtelse.

Artikel 21 - Titel

I tilfælde af vanskeligheder med at fortolke et hvilket som helst af titlerne i begyndelsen af bestemmelserne, og noget af bestemmelserne, vil titlerne blive betragtet som ikke-eksisterende.

Artikel 22 - Aftalens sprog

Disse generelle salgsbetingelser er udarbejdet på fransk. I tilfælde af, at de skulle blive oversat til en eller flere fremmede sprog, vil den franske tekst være gældende i tilfælde af tvist.

Artikel 23 - Mægling og løsning af tvister

Køberen kan anmode om konventionel mægling, især ved forbrugermæglingskommissionen eller ved eksisterende sektorielle mæglingsinstanser, eller ved enhver alternativ metode til konfliktløsning (fx forlig) i tilfælde af tvist. Navne, kontaktoplysninger og e-mailadresse på mægleren er tilgængelige på vores hjemmeside.

I henhold til artikel 14 i forordning (EU) nr. 524/2013 har den Europæiske Kommission oprettet en platform for online løsning af tvister, som letter uafhængig udenretter løsning af online tvister mellem forbrugere og erhvervsdrivende i EU. Denne platform er tilgængelig på følgende link: https://webgate.ec.europa.eu/odr/.

Artikel 24 - Gældende lov

Disse generelle betingelser er underlagt anvendelse af fransk ret. Den kompetente domstol er den retslige domstol.

Dette gælder for både materielle og formelle regler. I tilfælde af tvist eller krav skal køberen først kontakte sælgeren for at opnå en mindelig løsning.

Artikel 25 - Produkttilbagekaldelse

Sælgeren forbeholder sig retten til at indlede enhver procedurer for tilbagetrækning eller tilbagekaldelse af et eller flere produkter, der er blevet leveret til køberen, som er påbudt af producenten af dette eller disse produkter eller af en kompetent administrativ myndighed.

I dette tilfælde vil sælgeren iværksætte de nødvendige informationsforanstaltninger, der er knyttet til den vedrørende tilbageholdelse, om nødvendigt, dem der er påkrævet af den kompetente administrative myndighed, og specificere dens vilkår: de berørte produkt(er), årsag(e) til tilbagekaldelsen, betingelserne for returnering/restitution af det eller de pågældende produkter.

Når den berørte tilbageholdelse udføres i henhold til artikel L.421-3 i forbrugerloven, vil sælgeren i overensstemmelse med artikel L.423-3 i denne lov deklarere den berørte tilbageholdelse på den officielle hjemmeside www.rappel.conso.gouv.fr. Denne hjemmeside giver forbrugerne information om tilbagekaldelse af produkter, fødevarer eller dyrefoder, der er berettiget på grund af sikkerhedsproblemer. 

Det vil være køberens ansvar at følge de angivne foranstaltninger vedrørende den/dе produkter, som han har i besiddelse af, der er underlagt formel tilbageholdelse.

For enhver henvendelse vedrørende den relevante tilbageholdelse kan køberen kontakte sælgerens kundeservice.